Kolejowy Szlak: Płomienna Czerwień – recenzja

FoxGames zabiera nas w niesamowitą, rysowaną przygodę Kolejowym Szlakiem. Kolejowy Szlak to kolejny tytuł z mechaniką roll & write, ale nie ma co się dziwić – jest ona ostatnio bardzo popularna. Jak wiecie, ja różnie podchodzę do tego typu gier. Tym razem trzeba rysować odpowiednie trasy kolejowe i autostrady. Czy taka forma zabawy spodobała mi się? Czy kolejna planszówka wykorzystująca mechanikę turlaj i rysuj spodobała mi się? Przekonacie się tego w dzisiejszej recenzji.


Kolejowy Szlak

Kolejowy Szlak: Płomienna Czerwień

Czas gry: 30 minut
Wydawca: FoxGames
Wiek: 8+
Liczba graczy: 1-6
Mechanika: roll and write
Tematyka: tworzenie tras

Zawartość pudełka:

  • plansze
  • pisaki
  • kostki tras
  • kostki meteorytu
  • instrukcja
  • kostki lawy

Wykonanie


Kolejowy Szlak to niewielka planszówka, której pudełko zostało bardzo fajnie zaprojektowane. Jest ono otwierane od góry, jednak nie ma tutaj klasycznego wieka, a magnes i zawias. W środku znajdziemy zmywalne plansze oraz pisaki, dzięki którym będziemy rysować trasy.Trasy

Najważniejszym elementem są jednak kostki, bez których gra nie mogłaby istnieć. Mamy tutaj cztery białe, standardowe kości do gry w wariancie podstawowym i cztery specjalnie do grania z rozszerzeniami. Trasy są czytelne i nie ma problemu z rozszyfrowaniem co jak wygląda i jaki typ drogi czy kolei mamy narysować. Dodatkowe kostki rozszerzeń zawierają na ściankach lawę lub meteoryt – są to dwa rozszerzenia opisane w dalszej części wpisu.

Otrzymujemy jeszcze instrukcję – krótką i dobrze napisaną. Wykonanie na duży plus.


Rozgrywka


Podstawowy wariant gry będzie trwał siedem rund, a w każdej z niej będziemy rzucać kostkami i rysować trasy. Głównym celem rozgrywki jest zdobycie jak największej liczby punktów. Zdobyć je można głównie za połączenia wyjść z boku planszy, ale można też zgarnąć trochę punktów za najdłuższą autostradę, za najdłuższą kolej oraz za trasy w centrum mapy. Można jednak otrzymać także punkty minusowe, za nieprawidłowe rysowanie i niedokładne dokończenie tras.Trasy specjalne

W każdej rundzie tak jak wspomniałem będziemy rysować trasy – każda kostka symbolizuje jedną trasę – musimy narysować wszystkie jakie wypadły na kostkach! Mogą być to zwykłe proste drogi, zakręty, dworce a nawet skrzyżowania. Dodatkowo na całą rozgrywkę można narysować 3 dodatkowe skrzyżowania. Są one bardzo trudne do ukończenia, więc trzeba je rysować z rozwagą. To tak naprawdę tyle. Kolejowy Szlak to bardzo prosta planszówka.

Rozszerzenia:

Kostki meteorytu

Rozgrywka będzie teraz trwała nie siedem, a sześć rund. Wynika to z tego, że do gry dodajemy dwie dodatkowe kostki. Są to kostki meteorytów, które sieją chaos i zniszczenie na planszy. Podczas każdej rundy będziemy rzucali tymi kostkami i rysowali kratery na planszach. Mogą one zniszczyć już narysowane trasy! Będziemy jednak otrzymywać rekompensatę w postaci punktów. Dość złośliwe rozszerzenie, jednak jeśli chcecie podbić poziom trudności, warto.

Meteoryty Kolejowy Szlak

Kostki lawy

Rozgrywka również będzie trwała sześć rund jak w poprzednim wariancie. Tutaj do gry dochodzą kostki lawy, które będą się wylewać z wulkanów na planszy. Będziemy je rysować i dostawać punkty za jeziora lawy. Trochę trudniejszy wariant, jednak nie wpływa jakoś bardzo na rysowanie tras jak poprzedni.

Rozszerzenie Wulkan_Kolejowy Szlak


Wrażenia


Jak wiecie średnio przepadam za rysowankami, jednak tytuł mi się podoba. Kolejowy Szlak został świetnie wykonany – pudełko niewielkie, kolorowe, kostki bez obić, z czytelnymi grafikami. Niczego mi nie brakuje. Fajnie, że trasy nie są rysowane na papierowych arkuszach, a zmywalnych planszach.

Rozgrywka jest bardzo bardzo prosta – sprowadza się tylko do rzucenia kostkami i narysowania tras. Jednak nie jest ona nudna pomimo swojej prostoty – możemy bowiem kombinować ze specjalnym skrzyżowaniami lub pobawić się z rozszerzeniami. Oba wypadają świetnie. Jeden bardziej spokojny, drugi bardziej negatywny. Co kto lubi, każdemu się coś spodoba.Kolejowy Szlak plansza

Zabawa nie jest długa – trwa około 20 minut, a wszyscy wykonują turę w tym samym momencie. Nie ma czekania na kolejkę, więc wszystko idzie sprawnie. Regrywalność jak to w rysowankach wypada bardzo wysoko. Za każdym razem kostki wypadają różnie.

Na tle innych turlaj i rysuj wypada bardzo dobrze. Dawno nie grałem w tak dobrą rysowanke. Wypada na równo z Welcome to i Patchworkiem Doodle.

Podsumowanie

Osobiście polecam rysowankę dla nowych graczy i do rodzinnej zabawy. Dla wyjadaczy tytuł może być jednak za prosty i lepiej sięgnąć po jakieś trudniejsze i bardziej wymagające gry wykorzystujące mechanikę roll & write.

Plusy
  • Niski próg wejścia
  • Pięknie wykonana
  • Proste zasady
Minusy
  • Na dłuższą metę może się znudzić

Przydatne odnośniki

Grę najtaniej kupisz tutaj!

Link do strony wydawnictwa

Inne gry od FoxGames


Dziękuję wydawnictwu FoxGames za przekazanie egzemplarza recenzenckiego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *