Kilka zdjęć i wrażenia po otwarciu pudełka gry Wiertła, Skały, Minerały!
Wiertła, Skały, Minerały
Czas gry: 75 min
Wydawca: Games Factory
Dla: 13+
Liczba graczy: 2-4
Mechanika gry: tworzenie talii, układanie kafelków
Na czym gra polega?
Wiertła, Skały, Minerały łączą dwie mechaniki: budowania talii oraz
gry logicznej o dokładaniu płytek o różnych kształtach na kurczącą się z
każdym ruchem planszę.
gry logicznej o dokładaniu płytek o różnych kształtach na kurczącą się z
każdym ruchem planszę.

słabej wydajności. Dopiero wraz z upływem czasu będzie można się skusić na bardziej wykwalifikowanych robotników (bardziej atrakcyjne karty), a co za tym idzie, pole manewru zdecydowanie
ulegnie zwiększeniu.
Karty pozwalają na przeprowadzanie odwiertów oraz wysadzanie skał i
tym samym zdobywanie minerałów oraz obcych artefaktów, wartych
określoną liczbę pieniędzy oraz dających określone bonusy.
tym samym zdobywanie minerałów oraz obcych artefaktów, wartych
określoną liczbę pieniędzy oraz dających określone bonusy.
Wrażenia po otwarciu pudełka
Innym świetnym elementem jest plansza wydobywcza. Nie jest ona jednolita, została ona podzielona na cztery różne, mniejsze plansze. Każda z nich jest dwustronna, dlatego gra sama w sobie nie powinna się szybko znudzić. Widać tutaj dokładność i solidne wykonanie, kryształy są jasno widoczne „pod ziemią”, oraz ikonografia jest zrozumiała dla każdego uczestnika rozgrywki.
Jedyną rzeczą która nie przypadła mi gust
u są ilustracje na kartach. Są one bardzo specyficzne i dziwne. Mamy tutaj demony, psy i inne dziwne osoby, które nie pasują do takiego klimatu.
Na każdej karcie znajdują się również informacje dotyczące zakupu i działania karty. Ikonografia na nich, jest bardzo zrozumiała i czytelna.
- 80 dwustronnych żetonów Minerałów (o sześciu różnych wartościach)
- 76 żetonów Tuneli (o trzech różnych długościach)
- 20 kart Małych Osiągnięć
- 10 kart Dużych Osiągnięć
- 4 Talie Pilotów po 23 karty
- 16 żetonów bomb
- 16 żetonów artefaktów
- 4 dwustronne plansze wydobywcze






