Kwiatki – recenzja

Opublikowane przez Jakub w dniu

Gra Kwiatki powstał w 2016 r. podczas pierwszego Laboratorium Gier organizowanego przez Rebelatorium. Legenda głosi, że projekt ten początkowo nosił nazwę Hydra i traktował o ścinaniu głów temu mitycznemu stworzeniu. Drugiego dnia zmieniono jednak jego tło fabularne i tak powstały… Kwiatki! Autorzy otrzymali wyróżnienie za bardzo dobre dopasowanie mechaniki do tematu oraz za eleganckie zasady gry. Kwiatki to przyjemna gra dla par, której uczestnicy starają się ułożyć jak najpiękniejszy bukiet kwiatów. Korzystając z dostępnych akcji będą sadzić i pielęgnować kwiaty w doniczkach, dbając by urosły jak największe. Następnie będą je ścinać i dodawać do własnych zbiorów, gromadząc punkty i torując sobie drogę do zwycięstwa.

Czas gry: 20 minut
Wydawca: Rebel
Wiek: 8+
Liczba graczy: 2
Mechanika: press your luck
Tematyka: kwiatki

Zawartość pudełka:

  • instrukcja
  • 54 karty kwiatków
  • karta punktacji
  • 4 płytki donic
  • 6 znaczników akcji specjalnych


Wykonanie


Na pudełku znajdziemy piękną kobietę trzymającą doniczkę z kwiatami, a w tle widzimy kolorowe liście, promienie słoneczne i wiosenne kolory. Kwiaty które będziemy sadzić i ścinać są równie piękne jak ilustracje na pudełku. Szata graficzna to największy atut i plus tej pozycji. Gra przyciąga gracza przede wszystkim przez jakoś i sposób wydania. Wszystko jest dość realistyczne, co jeszcze bardziej przyciąga podczas grania. Na niektórych kartach znajdziemy nawet motyle, konika polnego czy inne stworzonka. Wszystkie karty jakościowo również dają radę.

Oprócz nich w pudełku znajdziemy jeszcze dobrze napisaną instrukcje, ciekawe i kolorowe żetony akcji oraz doniczki, na których będziemy sadzić kwiaty. Może się również okazać, że w pudełku znajdziecie więcej żetonów czy doniczek. Jest to błąd w pierwszym nakładzie, więc nie macie się czym martwić. Wszystko jak najbardziej na plus – ładna, solidna i niewielka.


Zasady


Gracze będą starali się stworzyć jak najlepsze bukiety. Liczy się ilość i jakość. Im więcej kwiatów mamy w bukietach tym więcej punktów otrzymamy, oraz im więcej różnych kwiatów posiadamy, tym lepiej. Aby zacząć rozgrywkę musmy przygotować cztery doniczki, w których na starcie rosną już cztery różne rodzaje kwiatów. Każdy dostaje dwie karty, trzy żetony, a jedną kartę usuwamy na stałe z danej rozgrywki. Możemy zaczynać zabawę!

Swoją turę gracz zawsze zaczyna od akcji Rozrost. Jest to akcja obowiązkowa! Ciągnie kartę ze stosu kart i patrzy, czy kwiat ma możliwość rozrostu. Jeśli w doniczkach nie ma miejsca, a w nich nie ma odpowiedniego kwiatu, to mamy pecha i tracimy kolejkę. Jeśli jednak mamy możliwość dołożenia kwiatka to przechodzimy do drugiej fazy, gdzie możemy decydować o naszym dalszym ruchu. Możemy wykorzystać którąś ze zdolności specjalnych doniczek, ponowie spróbować szczęścia w akcji rozrost, dołożyć kartę z ręki, ściąć bukiet lub spasować. Tura kończy się, gdy mamy pecha podczas akcji rozrost, ścinamy kwiaty lub spasujemy. Akcje specjalne znacząco zmieniają rozgrywkę, bo możemy poprzeszkadzać przeciwnikowi, lub znacząco sobie pomóc. Dodatkowo na doniczce zostawiamy żeton i przeciwnik nie może ściąć kwiatów z danej doniczki, aż do następnej kolejki. Gra kończy się, gdy stos kart skończy się. Wtedy podliczamy punkty, a zwycięzcą zostaje gracz, który zdobył ich więcej.


Zbieranie kwiatów


Gra stosuje dość ciekawą mechanikę, jednak bardzo losową… Możemy przygotować fajny bukiet, który chcemy ściąć, ale mamy pecha. Zdarza się tak, że parę tur z rzędu my mamy pecha i tracimy kolejkę, a przeciwnik nie. Większość akcji w grze dzieje się bardzo losowo. Samo zbieranie kwiatów jest fajne i przemawia do mnie. Możemy ściąć kwiaty i oddać turę, albo zaryzykować, żeby zdobyć więcej punktów. Ciekawe również jest blokowanie bukietów, w taki sposób, aby przez najbliższą turę był niemożliwy do ścięcia przez przeciwnika, ale co z tego, jeśli będziemy mieć pecha. Tutaj ponownie musimy stawić czoła ogromnej ilość losowości.

Trzeba również pamiętać, że ładując karty w dane doniczki pomagamy również przeciwnikowi. Jeśli trafimy na pecha to dajemy punkty przeciwnikowi na tacy, ale….od też może mieć pecha.Jest to naprawdę upierdliwe w niektórych momentach gry. Można to manipulować zdolnościamy specjalnymi, ale czasem nawet to nie pomaga.


Podsumowanie


Gra oczarowała mnie przede wszystkim swoim wyglądem i wykonaniem. Wszystko jest bardzo żywe, kolorowe, a tematyka dość ciekawa. Jeśli chodzi o grafiki to niczego mi tutaj nie brakuje. W aspekcie wizualnym gra jest u mnie na bardzo wysokim poziomie. Niestety nie mogę tego powiedzieć o mechanice w grze. Na początku grało mi się bardzo przyje,mnie, ale z czasem gra stawała się coraz bardziej upierdliwa i denerwująca. Gra wykorzystuje mechanikę push your luck, za którą średnio przepadam. Momentami nie mamy w ogóle wpływu na rozwój gry, bo karty nam nie podchodzą. Nie jest to gra zła, jednak za dużo tutaj elementów które wpływają na losowość. Warto jednak wspomnieć, że jest to gra idealna dla osób, które poznają dopiero gry. Gra jest naprawdę prosta, szybka, a do tego pięknie wygląda. Jest to świetny próg wejścia.

Plusy

  • Pięknie wykonana
  • Fajna tematyka
  • Regrywalna
  • Akcje specjalne

Minusy 

  • Zbyt losowa
  • Zmusza do ciągnięcia kart

Dziękuję wydawnictwu Rebel za przekazanie egzemplarza recenzenckiego!

Zapraszam do kolejnych recenzji już wkrótce, a
jeśli chcesz być na bieżąco to polub
stronę na Facebooku! 🙂

KubaGra na Facebooku 

Kategorie: Gry karciane

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: