Kingdomino Duel – recenzja

Kingdomino znalazło się na blogu KubaGra w wielu wpisach nie bez powodu. Jest to jedna z lepszych gier kafelkowych w jakie miałem okazję grać. Wspomniałem o niej w grach dla dzieci, różnych topkach, a także w zestawieniu najlepszych gier rodzinnych. Doczekała się ona też dodatku Era Gigantów oraz niezależnego dodatku Queendomino. Dzisiaj jednak przychodzę z czymś całkowicie nowym, czyli roll & write. Przed Wami nowa odsłona serii, czyli Kingdomino Duel! Czy jest tak dobra jak pierwowzór? Tego dowiecie się z mojego wpisu.


Kingdomino Duel

Kingdomino Duel

Czas gry: 30 minut
Wydawca: FoxGames
Wiek: 8+
Wiek według mnie: ograny 7+, nieograny 8+
Liczba graczy: 2
Mechanika: roll & write
Tematyka: budowa królestwa

Zawartość pudełka:

  • notes
  • 4 kości
  • dwa ołówki

Wykonanie


Kingdomino Duel jak na roll&write przystało jest zamknięte w niewielkim, kompaktowym pudełku. Już na samym początku możemy zauważyć, że pudełko nie otwiera się klasycznie od góry, a z boku, dzięki magnesom. Oryginalny wydawca (Blue Orange) stosował już wiele razy takie rozwiązanie i tutaj też można się z nim spotkać. W środku elementów wiele nie znajdziemy. Notes, kostki, ołówki… klasyczne turlaj i rysuj bez większych bajerów.Arkusz

Trzeba tutaj jednak wspomnieć, że styl poprzedniczek został zachowany i mamy tutaj piękne grafiki, ikony, a także jasną i żywą kolorystykę. Królestwo niczym z bajki, można się zachwycać 🙂


Rozgrywka


Kingdomino Duel zachowuje ducha swojej klasycznej wersji, czyli naszym zadaniem będzie budowa królestwa z domino. Trzeba było to jakoś przenieść w stylu roll&write, więc zamiast pionków i kafelków będziemy używać kostek oraz ołówków.

Na początku rozgrywki każdy z graczy bierze jeden arkusz królestwa oraz ołówek – na papierze będzie zapisywał swoje postępy w rozbudowie królewskich włości. Dodatkowo na środku stołu kładziemy arkusz księgi magii, gdzie dwóch grających będzie zapisywać postęp w zdobywaniu specjalnych czarów.Księga czarów

W każdym ruchu jeden z graczy rzuca czterema kostkami i wybiera jedną z nich. Następnie drugi gracz bierze dwie kości i ponownie wracamy do gracza który rzucał, żeby zabrał ostatnią kość ze stołu. Z tych dwóch kości gracze tworzą domino, które następnie przenoszą na swój arkusz. Zasady układania (w tym przypadku rysowania) są dokładnie takie same jak w klasycznym Kingdomino, czyli do zamku rysujemy dowolnie, a do narysowanych części zachowując zasadę domina – jedna ze ścianek musi przylegać do tego samego symbolu.

Za każdym razem gracze po narysowaniu zapisują na karcie magii jakie wzory na tarczach wzięli. W Kingdomino Duel nie mamy terenów, a tarcze. Zapisują oni to na planszy po to, aby zdobywać czary. Kto pierwszy zdobędzie odpowiednią liczbę danej tarczy, zdobywa zdolność. Jest to rozdzielenie kostek, zmiana symbolu itp. Będą oni mogli użyć jednorazowo tych zdolności na swoją korzyść. Jeśli któryś z graczy zdobędzie już zdolność, drugi nie będzie mieć takiej możliwości.

Zadaniem graczy jest zdobywanie punktów. Tutaj znowu pojawia się podobna mechanika co w klasycznej odsłonie. Tam mnożyliśmy ilość terenów*ilość koron na nich widniejących. Tutaj mnożymy ilość terenów*znak „x” na nich widniejących. Gracz, który zdobędzie najwięcej punktów, wygrywa.


Recenzja gry Kingdomino Duel


Kingdomino Duel to gra wykonana bardzo dobrze i od strony jakości materiałów, i od strony  grafiki. W całej serii niczego mi tutaj nie brakuje.

Zasady samej rozgrywki uproszczone do minimum, aby były przystępne dla każdego. Bardziej już chyba się nie da. Mamy tutaj fajną mechanikę wyboru kości i łączenia ich jako domino. Dzięki temu mamy naprawdę sporo możliwości tworzenia i układania naszego domina.

Punktowanie zostało tutaj takie samo i dobrze. Niczego tutaj bym nie zmieniał, wszystko jest jasne i śmiga. Możemy te punkty zawsze kontrolować podczas gry.Kostki

Świetnym elementem jest księga zaklęć. Kingdomino Duel to nie tylko bezmyślne rzucanie i rysowanie, a granie taktyczne. Zaklęcia dają sporą przewagę, przez co swoje rysowanie trzeba bazować na dostępnej magii. Niektóre z nich mogą całkowicie zmienić bieg rozgrywki.

Regrywalność

Regrywalność jak to w rysowankach – wysoka. Za każdym razem inaczej wypadają kości i inaczej je łączymy w pary. Nie mamy tutaj jednak zmiennych, które są w jakiś sposób ustalane podczas rozgrywki.

Trzeba zaznaczyć, że ta wersja Kingdomino jest tylko na dwie osoby, a szkoda. Przy większej ilości kostek spokojnie można byłoby spróbować gry na więcej graczy. Duch pojedynku jest odczuwalny, w szczególności przy doborze kostek. Często rysowanki nie mają interakcji, tutaj jest spora przy walce o zaklęcia i przy wyborze kości. Lepiej wziąć coś lepszego dla siebie, czy może podebrać, aby przeciwnik nie miał jak ułożyć? Dylematów sporo co u mnie na spory plus.Kingdomino Duel Arkusz

Rozgrywka w Kingdomino Duel jest interesująca i sympatyczna, ale jednak nie jest to gra dla mnie. Nie przepadam za rysowankami, co wiele razy we wpisach już powtarzałem. Nie skreślam całkowicie gry, jest dobra, ale mechanika którą wykorzystuje nie jest mi pisana. Jeśli mamy grać w dwójkę i do wyboru mam tą wersję i klasyczną, to wybrałbym pierwowzór. Jeśli jednak lubicie rysowanki, a Kingdomino jest Wam znane i lubiane, powinniście śmiało wypróbować tą pozycję.

Podsumowanie Kingdomino Duel

Gra fajna, jednak mechanika nie trafia do autora wpisu. Jeśli lubicie gry korzystające z mechaniki turlaj i rysuj, powinniście spróbować.

Plusy

  • Szybka
  • Mega prosta
  • Świetne grafiki
  • Regrywalność

Minusy

  • Ogólnie brak

Sprawdź również

Link do strony wydawnictwa

Najtaniej tutaj!

Inne gry od FoxGames


Dziękuję wydawnictwu FoxGames za przekazanie egzemplarza recenzenckiego!

FoxGames

Kingdomino: Duel - podsumowanie
Overall
7.4/10
7.4/10
  • Regrywalność - 7/10
    7/10
  • Radość z gry - 7/10
    7/10
  • Wykonanie - 8/10
    8/10
  • Mechanika - 7.5/10
    7.5/10
Sending
User Review
0 (0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *