Chmury – recenzja

Każdy z Was przynajmniej raz grał w kalambury. Nie ma szans, żeby nie! Dzięki grze Chmury będziecie mogli „wznieść się” na jeszcze wyższy poziom zabawy. Nie będzie już pokazywania haseł za pomocą gestów, trzeba będzie używać tekturowych chmur. Sami się przekonajcie, jakie to fajne.

Chmury pudełko

Chmury

Czas gry: około 15 minut
Wydawca: Trefl Joker Line
Wiek: 6+
Liczba graczy: 3-6
Mechanika: zgadywanie, układanie
Tematyka: kalambury

Zawartość pudełka:

  • 16 chmur w różnych kształtach
  • 80 kart przedmiotów
  • 20 kart punktów
  • 1 klepsydra
  • instrukcja

Wykonanie


Na pudełku od gry znajdziemy bardzo ciekawą i intrygująca grafikę. Gdy na nią patrzę przypomina mi się od razu zabawa z dzieciństwa w zgadywanie, co przypomina dana chmura. Tutaj będzie to wyglądało bardzo podobnie. Wewnątrz niewielkiego opakowania znajdziemy przede wszystkim tekturowe chmury w różnych kształtach, niektóre mniejsze, większe, okrągłe czy podłużne. Tektura, z której zostały wykonane, nie jest zbyt gruba i przy zabawie z młodszymi dziećmi mogą zostać zniszczone.Chmury

Oprócz tego znajdziemy karty z przeróżnymi grafikami. Rysunki są raczej minimalistyczne, aby nikt nie miał problemu z ich rozszyfrowaniem. Te grafiki będą prezentowały, co w danej rundzie będziemy musieli ułożyć z chmur.Karty

Chmury parasol

Na końcu klepsydra i karty punktów, które służą do usprawnienia same rozgrywki. Wykonane raczej standardowo, niewyróżniające się jakoś specjalnie.

Gra wykonana bardzo ładnie, lecz średnio z wytrzymałością. Chmury mogłyby zostać wykonane lepiej, aby przetrwały więcej rozgrywek. W pojedynku z małym dzieckiem nie mają najmniejszych szans.

 


Rozgrywka


Chmury to bardzo prosta planszówka, której zasady nauczy się każdy w mniej niż 5 minut. Są tak banalnie proste, jak zabawa w odgadywanie tego, co przedstawiają chmury na niebie. Wiecie co? Tutaj też o to chodzi! Nasze tytułowe chmury nie będą latać, a będą leżeć na stole. Za ich pomocą będziemy przedstawiać przeróżne przedmioty. Nie zawsze proste! Jeśli znacie kalambury, to nie będziecie mieć żadnych problemów z zasadami.

Nożyczki Chmury

Jeden z graczy zostaje narratorem i w określonym czasie musi pokazać jak najwięcej obrazków. Gracz ciągnie kartę i za pomocą chmur stara się przedstawić grafikę na niej ukazaną. Jeśli komuś uda się poprawnie odgadnąć hasło, narrator ciągnie kolejną kartę i próbuje ją przedstawić. Tak runda trwa do skończenia czasu. Gracz, który udzielił poprawnej odpowiedzi, otrzymuje jeden punkt za każde dobrze odgadnięte hasło. Dodatkowo narrator otrzymuje jeden punkt za dobre przedstawienie karty. Jeśli w czasie uda mu się przedstawić kilka kart, to otrzymuje punkcik za każde dobrze odgadnięte hasło. Po rundzie narratorem zostaje następy gracz. Rozgrywka kończy się, gdy ostatni z graczy ukończy swoją turę.


Podsumowanie


Powiem wam, że gdy gra Chmury do mnie przyjechała, nie sądziłem, że może to być dobry tytuł. Przecież w kalambury można pograć z każdym, bez zabierania zbędnych przedmiotów i to jeszcze całkowicie za darmo. Sceptycznie podchodziłem do tego tytułu, jednak po zagraniu kilku rund moje zdanie na temat gry całkowicie się zmieniło. Pokazanie niektórych obrazków jest mega trudne, co sprawia, że pomimo prostych zasad, gra staje się wymagająca. Niektóre są też tak oczywiste, jak na przykład piłka, że ciężko za pomocą kilku chmurek ją pokazać. Takie hasła pozwalają na wiele godzin dobrej zabawy, bo każdy będzie próbował przedstawić dany obrazek w inny sposób.Kaktus z Chmur

Chmury można ogrywać w gronie od 3 do 6 graczy. W tego typu zabawach im więcej graczy, tym weselej. Więcej różnych haseł, dłuższa rozgrywka oraz trudniejsze zdobycie punktu. Tytuł należy do tych średnio regrywalnych. Kart jest naprawdę sporo i można je przedstawiać na różne sposoby, jednak po kilkunastu rozgrywkach zaczynają się powtarzać.

Dzięki grze można świetnie trenować swoją kreatywność. Gra po prostu uczy i bawi. Chmury ogrywaliśmy studencką ekipą i uśmiech pojawiał się na twarzach wielu osób. Tytuł jest typowym fillerem, ale można go wykorzystać jako gra imprezowa. Jeśli szukacie czegoś do stałego grania, to lepiej zamknijcie ten artykuł i poszukajcie czegoś innego. Jeśli jednak zwykłe kalambury nie są dla was wyzwaniem, to warto zainwestować w Chmury, na wypadek, gdyby znajomi mieli wpaść lada chwila.

Plusy

  • Proste zasady
  • Niski próg wejścia
  • Różne poziomy trudności kart
  • Ćwiczy kreatywność

Minusy

  • Słabo wykonane chmury

Dziękuję wydawnictwu Trefl Joker Line za przekazanie egzemplarza recenzenckiego!

Inne gry od Trefl Joker Line:

Sherlook

Kaleidos

Chmury - podsumowanie
Overall
7.1/10
7.1/10
  • Wykonanie - 6.5/10
    6.5/10
  • Regrywalność - 7.5/10
    7.5/10
  • Mechanika - 7/10
    7/10
  • Radość z gry - 7.5/10
    7.5/10
Sending
User Review
4 (1 vote)

2 Replies to “Chmury – recenzja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *