Pentos – recenzja

Wreszcie nadszedł czas wyczekiwanego przez wszystkich corocznego Festiwalu Czarów! Waszym zadaniem jest umiejętne łączenie magicznych składników tak, aby uzyskane z nich mikstury po spożyciu pozwoliły Wam rzucać potężne czary. Magia bywa zdradliwa, a niewłaściwe połączenie składników może sprawić, że zamiast rycerza w lśniącej zbroi zmienicie się w ropuchę, stając się pośmiewiskiem dla rywali.


Pentos

Pentos

Czas gry: 20 min
Wydawca: Trefl Joker Line
Wiek: 7+
Liczba graczy: 2-5
Mechanika: zbieranie kart, rzucanie czarów
Tematyka: czary

Zawartość gry:

  • instrukcja
  • 55 kart

Przebieg rozgrywki


W grze Pentos będziemy rozgrywać trzy tury, które kończą się w chwili, kiedy jeden z graczy rzuci czar Pentos lub skończą się karty na stosie dobierania.

Każdy gracz w swoim ruchu może wykonać jedną z trzech dostępnych akcji.

Karty
  • Dorzucanie składników do kotła – oznacza
    dołożenie po jednej karcie ze składnikiem do wszystkich trzech kotłów (kolumn) z
    odkrytymi kartami. Jeśli po zakończeniu tej akcji w każdym z 3 kotłów znajdują się co najmniej 2 składniki tego samego koloru lub tej samej wartości, wtedy gracz może wybrać dowolną kartę i wziąć
    ją na rękę.
  • Kosztowanie mikstury – gracz może wziąć na rękę wszystkie składniki tego samego koloru lub o tej samej wartości z jednego z kotłów
  • Rzucanie czaru – to nasz główny cel rozgrywki. W grze występują trzy czary, które możemy użyć, nie jest to konieczne. Pierwszym z nich jest Megalos. Po jego rzuceniu automatycznie wygrywamy całą grę.
    Ze względu na to, że potrzebne nam są do tego wszystkie karty występujące w danym kolorze,
    to czar ten jest bardzo rzadki. Nieco gorszym zaklęciem będzie wyłożenie 5 kart o tej samej wartości – Pentos, co spowoduje zakończenie danej rundy i rozpoczęcie kolejnej. Dzięki niemu nie zdobędziemy żadnych punktów karnych. KartyNatomiast
    najsłabszym czarem będzie zagranie co najmniej 3 składników o tej samej
    wartości lub o kolejnych wartościach w tym samym kolorze – Mikros. Dzięki niemu możemy pozyskać specjalne karty o specyficznym działaniu.

KartyPo zakończeniu tury gracze liczą punkty karne i zaczynają następną rundę. Osoba z najmniejszą liczbą punktów karnych po trzech turach – wygrywa. Innym sposobem na zwycięstwo jest rzucenie czaru Megalos, który kończy rozgrywkę.


Podsumowanie


Gra Pentos jest szybka, dynamiczna i posiada dziwną….mechanikę. Gra średnio przypadła mi do gustu. W grze zbieramy karty czasem nie wiedząc nawet w jakim celu. Podczas rozgrywki miałem wrażenie ciągłego dobierania kart, nic więcej się nie działo. Ten tytuł posiada jednak swoje plusy. Jest sporo emocji przy wyciąganiu nowych kart do kotłów, bo nie wiemy co wypadnie oraz nie wiadomo, czy rzucać czar od razu, czy jednak spróbować czekać aż na Megalos.
Pochwalić tutaj trzeba dobre wykonanie i grafiki na kartach. Dodają one klimatu magii i symbolizują różne składniki. Są bardzo przyjazne dzieciom.
Jeżeli
szukacie prostej karcianki, w którą chcecie grać raz na jakiś czas i
często będziecie grali z dziećmi to możecie sprawdzić Pentos. W innym
wypadku lepiej rozejrzeć się za czymś innym.

KartyPlusy

  • Szybka
  • Podręczna
  • Przyjazna młodszym graczom
  • Klimat

Minusy

  • Nie które możliwości są niezbalansowane
  • Nie działa na dwie osoby

Dziękuję wydawnictwu Trefl Joker Line za przekazanie egzemplarza recenzenckiego!

https://www.trefl.krakow.pl/

Zapraszam do kolejnych recenzji już wkrótce, a jeśli chcesz być na bieżąco to polub stronę na Facebooku! 🙂

KubaGra na Facebooku

Pentos znajdziecie również na REBEL.PL

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *